Vårt filmprojekt

På lektionen åkte vi in till den centrala delen av Hässleholm för att filma till vårt projekt.
Jessica B fick agera hemlös och sova i en sovsäck bland en massa vattenpölar och metrotidningar.
Fanns seriöst en del folk som stog och kollade och kommenterade under tiden vi spelade in. Fanns till och med folk som trodde att hon var en riktig hemlös...mission accomplished!

Mitt över gatan ligger där ett café, satt 2 tjejer i 25-års åldern som satt o pekade ut genom rutan, kunde inte låta bli och smygfota folks reaktioner med systemkameran under filmningen.
Dock hade ju ägaren till systemkameran (Jessica) glömt sätta i minneskortet så alla bilder jag tog var förgäves , vi som skulle ha "behind the scenes" material : <

När vi spelade in scen nummer 2 så kom en spritpåverkad man fram och började snacka och avbröt filmningen. Dock lite kul eftersom att han var helt harmlös. Såg dock  ut som en hemlös och han trodde att Jessica också var de så han började snacka en del med henne.
Sen kom han fram till mig o bara : ärrr du argh?
jag :- Nej? jag filmar bara till vårt projekt, varför skulle jag vara arg?
han :- Jag är invandrare
Jag:- okej
Han:- Men du ärrr välkommen till afrika, ta med heeela familjen, alla barn o alla..du o familjen får komma hem till mig när du är i afriiikka, jag snäll, wälkommen to afffrrricca! :D Du vet..africa, där jag ifrån.

Vi bara what? fattar inte vad han snackade om, men kul var det!

(psst.. finns infilmat, Emelie kunde inte låta bli : > )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0