Skogsäventyr gone WRONG

Mötte upp Bella på stationen, för att sedan dra ner till stallet.

Fixade hästarna och begav oss ut i skogen, tanken var att rida ner till  stranden. Bella på Freja och jag på Athos.
Tog evigheter dit tyckte vi, men så småningom så kom vi fram.
Dock var min häst inte lika glad vid strandsand utan skulle springa därifrån o in i skogen hela tiden vilket slutade med att han trampade i sönder tyglarna och jag fick leda han hemåt sen.

Dock så red/ gick vi ganska så vilse, var nog en hel mil åt fel håll ifrån stallet. Alla dessa små ridvägarna gjorde en förvirrad. Så vi bestämde oss att gå ut på en cykelväg och följa den istället.
Tro fasen att där kommer en kärring på en cykel (och vi ställer oss snällt in till kanten och hästarna ställer sig och käkar gräs) och så säger hon lite snäsigt : "Ni vet att det finns ridvägar i närheten va? För det här är till för cyklar"
Jag: "Ja, men ursäkta oss för att vi gått vilse och tyckte det var lättast så här, BEHÖVER DU HELA JÄVLA CYKELVÄGEN FÖR DIG SJÄLV ELLER???"
Hoppas hon hörde det sista, för sur var hon. Tror inte hon att vi sett skyltarna elr? -.-

Men kom hem till stallet efter 2 timmar. Och nog fan var vi trötta och hästarna var genomsvettiga. För min del blev de att gå/ jogga med hästen i säkert en timme i på de där sandiga skogsvägarna med stålhätta... har ont i fötterna om något.

Men har trots allt haft en bra dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0