Hästigt värre

Kom långt om länge ut en runda till stallet tidigare denna kväll.

Blev lite gymnastikövningar med upphöjda cavalettis och bommar för Frejas del. Först hade hon problem med avstånden i traven men efter en stund så svävade hon över med lite högre steg. Träningen var ngt kortare men intensivare, och lite svettig blev hon.

Själv tycker jag det är kul o se hur hon utvecklats under den tiden jag ridit henne, hennes muskler har börjat bli fastare och hennes steg har blivit finare, en nordsvensk med potential, det ni!
Dock inget material för större tävlingar, det säger sig självt.

Well, man måste inte alltid ha en häst med fin stamtavla och utmärkta egenskaper samt med utbildning upp till jag vet inte vad. Ge mig en häst som kan det det den bör kunna för o vara ridbar så är jag nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0