Dagens ridtur(er)

Red en sväng på både Athos & Freja.

Den förstnämnda gick mig riktigt på nerverna idag. Förstår inte varför han ska vara så jäkla trilskig hela tiden.
Ägaren sa att han normalt sätt oftast gör det han ska, men han ska väl testa mig. 4:e gången jag suttit upp på han så.
Red först ut på fältet, men han skulle promt trilskas och göra tvärt emot det jag sa. Ändå så begärde jag inte så mycket.
Sen fick han sig ett ryck och snodde tyglarna, bockade och drog iväg i full galopp tillbaka mot gården (gjorde allt i min lag för att förhindra detta, men det är inte en liten häst vi snackar om här..), först vid uppfarten saktar han in och jag lyckas få tag på tyglarna o stanna honom. *suck*

Så tog in han i paddocken (tråkigaste stället som finns enligt honom) och visade vem det var som bestämde genom att tvinga han att lyda.  Och han skötte sig så småningom, inga bus alls de sista 10 minutrarna *duktig hest*.

Freja däremot skötte sig exemplarisk. Hon var nästan ivrig av att bara få komma ut och få arbeta.
Blev ett pass i paddocken, ganska så slappt men ändå dressyr inriktat.
Sökte sig verkligen neråt och arbetade fint ifrån marken  *klapp klapp ,duktig hest*.

Märk väl att ingen av hästarna är iform i nuläget.

Hyfsat nöjd med dagens prestantioner iaf.

Kommentarer
Postat av: Danielle

hahhahaha vilken hästjävel xD

2011-03-02 @ 19:52:47
URL: http://daniellenarberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0