Att släpas bakom en häst i full galopp, nej tack!

Haft praktik precis som vanligt.
Vanliga sysslor samt promenad med den ena ardennern som till en början var skitduktig, travade vid hand osv utan att man behövde säga till mer än 1 gång trots att hon var väldigt pigg på att komma utanför hagen en sväng. På hemvägen blev hon dock lite för glad och satt av i galopp med mig springandes brevid samtidigt som jag försökte få henne att stanna, men eftersom det inte direkt fanns något som tryckte någonstans så var det omöjligt så jag tappade greppet om grimskaftet samtidigt som jag snubblade till.
Hästen galopperade bara hem i en slö galopp som tur var (har inte ork till mer än så höhö) och det var inte speciellt långt kvar så allt gick bra. Dock har jag ALDRIG fått en sådan adrenalinkick förut, joggade med långa steg och snabbt efter hästen efteråt för att se om där fanns en chans till att få henne att sakta ner då hon annars lyssnar på kommando, men förgäves, var helt skakig i benen efteråt, orkade knappt gå de 2,5 kilometerna som det var påväg till bussen efteråt.

Men trots det en ok dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0