Snön kom tillbaka.


(mobilbild)

När jag vaknade upp imorse och satt mig vid frukostbordet och tittade ut genom fönstret la jag märke till det vita snötäcket till min förtvivlan, vart tog solen och början till vårväder vägen?

Praktik idag dessutom, och det mesta sker i utomhusmiljö så var bara på med underställ och en massa lager kläder. Frös inte alls, bortsett ifrån händerna.

Matning av kalvar och de vanliga stallsysslorna. Och för första gången på 2år skulle jag sätta på en loksele med däckel och allt för att ut och tömköra den ena ardennern,  nog för att man har lite kvar i bakhuvudet men en del saker som små detaljer om hur hårt allting ska sitta och små säkerhetsgrejer försvinner illa kvickt.
 Men gick bättre än förväntat!

(Inte van vid den sortens utrustning för att tömköra, då vi kör med en simpel longeringsgjord i andra stallet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0