Fredagskvällar är nästan alltid hästkvällar

Stack till stallet efter skolan. Freja masserades igår och då hittade Maya spänningar lite här och där i högersidan, inget farligt såklart men när man tänker efter har det nog märkts under de senaste passen, bogen har nämligen tenderat till att falla ur i höger varv och halsen har varit något högre än vanligt. Vänster sidan som normalt sett är Frejas stela sida var tydligen mjuk och fin, all extra träning i just vänster har gett resultat i alla fall, hon är smidigare än någonsin...bara hennes osäkerhet på hinder i vänster varv som måste tränas ännu mer på. Hon svarade i alla fall bra på massagen sa Maya :)
 
Dagens ridpass blev något annorlunda, red henne mest på lång tygel idag (i alla gångarter) så att hon skulle få länga och sträcka ut allt ordentligt samtidigt som hon skulle få träna på att bära sig själv bättre. Ska jag vara ärlig trodde jag det skulle bli katastrof, vet ju hur rallyhästen fungerar om man ger henne allt för långa tyglar i vissa sammanhang, men hon klarade det så mycket bättre än jag någonsin kunnat tro.  Tyglarna var knappt alls med i leken, skänklarna och vikten fick styra och därmed fick även jag lite balans träning. Det bästa var nog i galoppen, vi hittade en jämn och fin takt, det var som att sväva på ett mjukt moln, allt gick så flytande.
 
Och när jag kom hem var det snabbt ut med hunden en runda för att sedan bänka sig framför "bloggkampen" och dess livesändning ifrån Scandinavium där Linn och Tyra till häst tillsammans med Malin och Peder skulle göra upp om vilket team som är bäst. Hejade på Tyra då jag anser att hon rider hästen mer följsamt än vad Linn gör, men Linn var riktigt snabb i vändningarna över hindrena så det var inget snack om saken över vem som vann.
 
Det bästa med fredagarna är "belöningen" efter ridpassen iaf, idag något så efterlängtat som coca cola cherry och marabou *nom nom*
 
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr

Vad söt häst :)

Svar: Freja tackar! :)
Jenn

2013-04-28 @ 02:09:21
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0