London dag 4 : Då var det dags för hemresa

Var busiga och sket i frukosten för att kunna sova en timme längre , men tyvärr var utcheckningen redan klockan 10.00 och därmed var vi tvugna att komma pånågot att fördriva tiden med.
 
Vi hade allmän otur med vädret , vi släppade runt på tunga väskor och jag kan väl medge att jag inte ville något annat än att sätta mig på planet direkt. Andreas ville ta sig en titt på Buckinham Palace så vi gjorde det då det låg på gångavstånd. Jag var måttligt road ( med andra ord inte alls) men så småningom kom där en del soldater ridandes i kadrilj och är man hästtokig så piggar det om något upp lite.
 
Genomblöta satt vi oss på ett café där vi fördrev ännu mer tid genom att fika, men tårtan eller vad det nu skulle vara var inget att hänga i granen då den var lite små torr. Ännu mer små irriterad.
 
Som grädde på moset denna dag så svalde biljettautomaten till Gatwick express min sista sedel på 20 pund och trots att jag sa till personalen på stationen så hände inget, jag blev givetvis förbannad. Andreas räddade dock situationen, han var nog lite trött på att ha en småsur Jennifer med sig ;)
 
Väl framme på Gatwick låg vi för bra till i tiden, jag fick inte checka in min väska då det var för tidigt och däremed kunde vi inte gå igenom säkerhetskontrollerna för att ta oss till själva terminalen och taxfree:n utan fick gå upp och sätta oss utanför några restauranger och kiosker och vänta lite till, tack och lov för Wi-Fi och godis!
 
(Nom nom)
 
Efter att jag långt om länge fått checka in väskan så var det raka vägen mot säkerhetskontrollen som gick super, behövde inte ens plocka av mig mina Martens då jag frågade gubben snällt. Plockade sedan ihop grejerna och gick mot terminalen, sprang igenom tax free:n och käkade på McDonalds då det var det enda vi tekniskt sätt skulle hinna innan flyget, men nog fan hadevi hunnit mer... flyget blev försenat och bara mer och mer. 2h 30 min senare lyfte vi äntligen!
 
Framme på Kastrup skyndade vi oss ner mot bagage utlämningen och till vår glädje fanns där en liten taxfree butik öppen sådär 01.00 på natten så vi passade på. Därefter var det tåg mot Lund och sen fick vi ta en taxi in till Eslöv. Sen var det god natt zzzZZZZZzzzZZZzz
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0