Underliggande stress inför studenten

Sitter här vid datorn , är snart frisk ifrån magsjukan (har bara lite feber i nuläget). Det är först idag jag haft ork till att ta itu med något överhuvudtaget, sitter i skrivande stund och försöker avsluta min labbraport.
 
Är det bara jag som känner en underliggande stress? Inte bara ibland, utan nästintill alltid. Känns som om fritiden slukas upp utav skoluppgifter och andra "måste göra" saker hemma. Har knappt ork eller lust till att göra saker jag tyckt varit kul förut heller, jag har helt enkelt tappat motivationen till det mesta. Det är nog först nu jag förstått varför folk som närmar sig sin student brukar vara så psykiskt trötta på allt.
 
Jag vill kunna prestera bra i skolan och få någorlunda höga betyg, jag vill vara tillgänglig för jobbet så att jag får behålla min plats, jag vill kunna prata och umgås spontant med mina vänner och min pojkvän och jag vill prestera bra i ridningen utav Freja. Känns som där är för få timmar på dygnet och för lite ork för att klara av allt detta. 
 
Jag kanske är gnällig, men det är förvisso ingen nyhet. Kan väl dock inte vara ensam om att känna såhär?

Kommentarer
Postat av: Roberts

Det är du inte ensam om. Men den som jobbar hårt och verkligen kämpar brukar få tillbaka så mycket mer:). Du har förresten tagit en hel del riktigt bra bilder.

Svar: Det är sant. Dock är det väldigt irriterande när folk verkar tro att man bara sitter hemma och glor och säger till en att "Du måste jobba på bättre"... man försöker ju få ihop allt så gott man kan "/
Och angående bilderna så kan jag inte mer än tacka :)
Jenn

2013-03-11 @ 00:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0