Mitt uppe i ridlektionen

(Jag under dagens ridlektion, bilden togs precis när jag skulle påbörja en balansövning i traven där jag skulle stå upp och inte använda tyglarna alls utan fick bara hålla upp tyglarna samtidigt som jag fick hålla i manen)
 
Red lektion för första gången på ett bra tag nu. Blev mest finslipande utav övergångar, tempoväxlingar och vägar inför nordfjordkampen i dressyr. Fick även ett par balansövningar som jag skulle utföra för att stärka och utveckla den jag redan har mer. Galoppen var jag allra nöjdast med, Maya hann knappt påbörja instruktionerna innan jag och Freja fick ordentligt med beröm :)
 
Det jag behöver träna mer på är att sluta att fokusera på hästen mer än på mig själv, nog för att jag varken sitter som en hösäck eller inte alls tänker på mig själv...snarare det faktum att jag fokuserar för mycket på att samla ihop Freja och trycka ut henne ordentligt innan jag givit henne det ordentliga stöd hon verkligen behöver, jag måste låta det ta mer tid än vad det gör så att det så småningom kommer snabbare och smidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0