Nordfjordkampen i dressyr 2013

'
( Bild på de nordsvenska ekipage som deltog i LB:1 klassen, jag är längst till höger)
 
Åkte ut till stallet tidigt imorse, hästen var ren och fin sedan vi tvättat henne igår så behövde bara borsta av henne lite lätt samt fläta manen så att den skulle bli vågig. Därefter var det dags att lasta, hon var otroligt lättlastad...tog mindre än en minut då hon av någon konstig anledning var riktigt laddad inför att få åka transport. Skönt för oss!
 
Väl framme på Gärds var det bara att lasta av, utrusta hästen och själv byta om till "tävlingsoutfit" så att uppvärmningen kunde börja, hon kändes mjuk och fin.
 
Första klassen blev LD:4. Kändes lite stelt och små spänt (tävlingsnerverna som spökade ), men gick bättre än än vad jag trodde utifrån resultatet även om det heller inte var något större. Därefter  debut i LB:1 , kändes mycket bättre än LD:4 då 90% utav ritten kändes bra...men där gick det inte som förväntat rent procentuelltmässigt vilket kändes jäkligt konstigt även om jag gjorde en miss. En grej som stod nedskriven tycker jag inte alls stämde överens med ritten, men det är väl så det är...
 
Vi klarade iaf att rida ett godkänt LB:1 program och vi har definitivt utvecklats sedan sist (förra årets tävling) och därmed är jag nöjd. Ekipagets utvecklan är det riktiga priset, man behöver alltså inte hamna på placering för att vara en "vinnare" även om det säkert också uppskattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0