Häst, häst och mera häst

 
Denna torsdag har det bara varit horse business.
 
I förmiddags åkte jag ut till Freja. Uppförde sig bättre i stallet idag än igår, men i ridningen däremot ville hon inte som jag ville. Red ut barbacka i skogen, tanken var en kravlös och mysig runda i lägre tempo, men istället fick jag en sur häst som ville tjuvöka och drog upp huvudet hela tiden. Hon har blivit lite hispigare på sistone...
 
Efter en snabb sen lunch hemma så åkte jag med ut till nästa stall, Michelle ville att jag skulle hjälpa henne att få bort lite av Bacardis energi då hon skadat armen.
 
Det är stor skillnad på att rida de båda. Bacardi är först och främst tunnare så man måste anstränga sig mer för att sitta korrekt, bra balansträning för mig. Bacardi har däremot svårare att komma ner i form, men när han väl gör det så går han väldigt fint och fortsätter söka sig neråt självmant. Och för att inte tala om hur duktig han är på att hoppa!! Han fick ett 95cm hinder att kännas som ett 50cm hinder när man hoppar Freja, gör man bara rätt med tempo och stöd så fixar han resten utan att man behöver oroa sig för att det ska blir bra. Han hjälpte mig definitivt att komma över en del av min skräck för högre höjder än 60 cm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0