Explosiv skogsrunda!

Det var en skogsrunda med hästen som stod på schemat då jag var/är ledig idag. Tänkte att det skulle bli en lagom joggingrunda med massor av trav, träna flåset lite helt enkelt.
 
Freja skötte sig super, men fattar fortfarande inte vart all energi kommer ifrån. Höll ett lagom högt tempo i traven där vi tränade sidvärtsrörelser och i skritten gick hon på med bestämda steg. Galoppen var det blandade resultat med dock.... första galoppen tog vi på en mindre sträcka och där gjorde hon bra ifrån sig, men inne i skogen var det värsta vildingen som vägrade stanna vad man än tog sig till. Siktade in mig en massa träd, men klumpedunsen var smidig som en katt i hovarna for once. Hon galopperade till och med felfritt i de där branta nerförsbackarna  som vi brukar undvika att trava och galoppera i annars, hon trodde tydligen att det var upplopp a lá hubertusjakten på gång.
Klamrade mig fast och tog alla chanser till att få henne att stanna och så småningom så *phew*
 

Lyckan i hennes ögon var obeskrivlig trots att hon var genomsvett efteråt. Det där med överskottsenergi är inget jag föredrar, men idag var det ändå ganska kul trots "jag kommer att dö!" stunderna som infann sig under den där galoppsträckan. Hon är helt enkelt för go! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna Wahlberg

sv: haha, ja!! det har du nog rätt i...det hade jag helt glömt bort!
Ja, det räcker absolut. :)

2014-02-20 @ 19:37:11
URL: http://jjohannawahlberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0