Veckans ridpass!

(En 2år gammal bild, men vadå vårkänslor!?)
 
Tisdag: 
Valde att longera då jag själv var totalt slutkörd och eftersom hon ändå bara ska ta det "lugnt" nu efter vilan ett tag så behövde jag inte få speciellt dålig samvete för att jag är lat. Longeringen i sig gick sådär, hon var super pigg och lyssnade inte på kommandona för att sakta ner direkt, men hon höll volten bättre än vanligt. (Longerar i grimma då jag inte vill spänna in i onödan då det för min del är en typ utav kommunikationsträning, hon brukar oftast söka sig neråt utav sig själv också)
 

Torsdag:
Kvällens ridpass skulle vara ett lungt och uppmjukande pass i skritt o trav då vi inte vill puscha på för snabbt efter vilan...

Freja var pigg och riktigt bad om att få arbeta, bjöd på med höga och bärande steg och första vänstergaloppen var fantastisk! Jobbade med hela ryggen i en långsam bärande galopp med framåtbjudning som om det vore en dressyrtävling hon skulle visa upp sig på. Man ska aldrig underskatta en häst och dess kapacitet. Det här passet kommer jag att gotta mig länge på!:-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0