Underbar barbackaritt

Efter jobbet tog jag mig ut till stallet trots trötthet och smärta i nedre ryggen. Orkade inte "fitta" med sadeln så bestämde mig för att rida barbacka. Tänkte att "Äh detta får bli ett lugnt pass..." ungefär.
 
Ridpasset gick faktiskt över förväntan, vet inte vart balansen kom ifrån för att vara ärlig. Allt flöt på så himla bra så vi började att varva lite dressyr med massa bomarbete, dock inte med så mycket fokus på mellangångarterna utan snarare på balanserade rörelser i ett lite mer lagom tempo. Därefter fick jag ett infall, jag skulle minsann prova hoppa lite barbacka också och det kunde inte gått bättre, guldstjärna till hästen för taxeringen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0