Två bilder ifrån helgens Pay N Jump

 
 
 
Var som sagt på pay n jump i helgen och kan ju säga som så att det gick bättre sist....
Framridningsbanan som är känd för att vara minimal bestod utav gigantiska vattenpölar, lerigt överallt. Vattnet hade dessutom karvat ur den lilla bit mark som fanns brevid hinderna, blev inte mycket till galopp kan jag säga. Gick att hoppa ena räcket dock, för där var det i alla fall något torrare.
 
När jag kom in på banan för att hoppa 60 så hade jag en häst med överskottsenergi som la sig på bettet så fort hon fick chansen. Tramsade bara runt när hon inte fick som hon ville, men runt kom vi efter att ha lagt X antal volter och hoppat om ett hinder.
 
Sen var det dags för 80 cm, vilket vi aldrig har hoppat som hel bana så kände att nu får det bära eller brista med tanke på hur hon var och med tanke på hur jävla dåligt jag red i första klassen. 80 cm var över förväntan, hon tog sig igenom med ett riv på 5:e hindret som stod lite dumt till för oss (var svårt att anrida rätt efter hindret dessförinnan utan att gör världens femöring), fortfarande lite tramsig, men gjorde betydligt bättre ifrån sig. Kunde dock tagit i liiiiiiiite mer på vissa hinder, men varför anstränga sig mer än vad man behöver? haha
 
 

Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

Andra bilder var ju super fin! :D Roligt att det gick bättre i 80 iallafall om ni debuterade!

2014-11-26 @ 16:19:30
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0