Bett är en djungel

 
Eftersom alla lite mer fancy och ovanliga bett inte verkar tillverkas i större än 13,5 (ibland 14) så är valmöjligheterna begränsade och TR har ju bestämmelser för det ena och det andra...
 
Köpte ett tredelat baucher, dels för att hon går bra på tredelat men även för att det har "fasta ringar" och sägs vara bra till hästar som är lite känsliga i munnen. Baucherbettet är dessutom vad jag vet godkänt till dressyr så då har jag förhoppningsvis ett godkänt bett att kunna ha vid tävlingar då jag upplever att vårt rörliga tredelade kan störa och att hon "hänger" i det ibland när det inte passar damen och så vill jag ju inte ha det eftersom det varken  känns eller ser speciellt  trevligt ut.
 
Normalt sett varierar vi mellan ett tredelat med rörliga ringar, ett rakt applemouth, ett tvådelat fullcheek och ett kimblewick lite beroende på ändamål och känsla. Jag rider även på sidepull ifall man ska börja titta på bettlösa alternativ och även där blir det tillskott inom kort.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0